teisipäev, 27. august 2019

Znojmo

SCMSD Znojmos 11.03. - 16. 03.2019

Varahommikune lend Tartust, vahemaandumisega Helsingis, Viini kestis viis tundi. Viini lennujaamas ootasid meid inglise keele õpetaja Michaela Trojanova ja autojuht Jelinek. Kell üks kohaliku aja järgi olime majutatud Kaplanka pansionis ning esimese päeva ametlik osa sellega lõppes. Väsinud olekust hoolimata suundusime õpilastega omal käel kaunist vanalinna avastama.
Õpilaste ettekanne koolist

Teisipäeval ootas meid pansioni väravas auto, et viia meid kooli. Kohtusime direktoriga, seejärel tegid turismi õpilase meile põhjaliku ettekande koolist. Seejärel suundusime ringkäigule mööda koolimaja. Iga ringkäigu jaoks mööda kooli olid saatjateks erinevad turismi eriala õpilased, kes said praktiseerida inglise keele oskust. See oli oskuslik õpilaste rakendamine õppetöö kaigus, mida võiksime oma majas väliskülaliste vastuvõtul enam praktiseerida.

Tunnid , kuhu ootamatult sisse astusime, tundusid töised. Laudadel ei näinud nutiseadmeid ning klassides valitses vaikus, kus õpilased töötasid omaette. Kohati tundus, et oleme ajas tagasi läinud. Meil kohtab enam meeskonnatööd, kuid seal valitses autokraatne kord ja individuaalne töötamine. Tunnid olid lühikesed - 45 minutit ning kell alustas tunni ja lõpetas selle. Õpilastel oli õetajate ees suur aukartus. Minule ja meie õpilastele tundus see võõras ning nad mainisid, et meil on kõik palju paremini. Seda oli suur rõõm kuulda.

Reigo ja Bert kohalike giididega linnaekskursioonil
Vaade Znojmo Linnatornist
Lootsime enam näha praktilise töö ruume, aga neid ei tahetud meile näidata. Kauplemise peale pääsesime siiski keldrisse, kus asus puidutöökoda. Jahmatus oli suur, sest vahendid olid minimaalsed ning seadmepark koosnes paarist masinast, milliseid meil enam ei näe, sest need on uunikumid. Pärast lõunasööki suundusime linnaekskursioonile, kus giidideks taas õpilased.

Praha barokne raamatukogu
Vaade Praha linnale raamatukogu tornist
Kolmapäeval toimus koos kohalike õpilastega ekskursioon Prahasse. Ootused olid suured, kuid pettusime kõiges. Esimene peatus oli lennujaamas, kus toimus kahe tunnine bussi ekskursioon mööda lennujaama. Seejärel viidi meid Praha kuulsasse baroksesse raamatukokku, kus ekskursioonile pääses 20 inimest. Teised ootasid nii kaua, kui esimesed lõpetasid ringkäigu. Ooteajaks öeldi 20 minutit, mille jooksul ei jõudnud eriti lähikonnaga tutvust teha ning lõpuks tuli oodata 45 minutit. äärmiselt halb ajaplaneering. seejärel mindi hotelli ekskursioonile. Meie ei suutnud ära imestada, et sõidule kulutataks 7 tundi aega ja enamus linnale planeeringust kulub lennujaamale ja hotellile. Soovisime vaba aega vanalinnaga tutvumiseks, aga seda praktiliselt ei jäänudki. Meie noormehed lubasid ise uuesti tulla nädalavahetusel Prahasse tagasi. Kõik ekskursioonid, mida kaasa tegime, olid kohalikus keeles ja meile praktiliselt midagi ei tõlgitud. Pettumus oli suur.

Neljapäev oli taas töine. Külastasime koos tisleri eriala õpetajatega praktika ettevõtteid. esmalt käisime linnas asuvas ettevõttes Drevotvar, kus töödeldakse peamiselt plaatmaterjale. tellimused olid erinevad, alustades köökidest, lõpetades kontorimööbliga. Seadmed olid kaasaegsaed ja ettevõttel on pikaajalised kogemused kohalike õpilaste praktikabaasina. Meie õpilased praktiseerivad selles ettevõttes kaks nädalat. Seejärel suunduvad nad väiksesse tisleri töökotta Zoukaris, kus valmistatakse täispuidust arhitektuurimälestistele originaaliga sarnanevaid uksi ja aknaid. Töö tundus selles ettevõttes meie noortele eriti huvitav. Meie õpilased on neis ettevõtetes varem korra olnud ning neid meenutati kui tublisid töötajaid. Viimasena külastasime puidust nukkude valmistamise ettevõtet Mašek, mis ei olnud praktikabaas vaid näide, mida veel on võimalik puidust toota, kui on nõudlust. Meiega koos olid kaks kohalikku õpilast, kes hakkavad samal ajal praktikat koos meie õpilastega sooritama. Ettevõtted nähtud, suundusime koos vastuvõtjatega lõunale. Õpilased olid rahul nähtuga ning omalt poolt võin öelda, et neile mõeldud praktika kohtades saavad nad uusi oskusi arendada ning näidata ka oma vilumust puidutöötlemisel.
Reigo ja Bert Drevotraris koos Michaela ja kohaliku juhendajaga
Ukse ja aknatehase omanik
Pärastlõunal toimus linnaekskursiooni teine os õpilastest giidide saatel ning õhtupoolikul suundusime Louka kloostrisse, kus valmistatakse tänapäeval ainult veine. Suur kunagine uhke kompleks oli katkiste akendega ja kasutuseta. Hoonete kordategemine nõuab miljoneid eurosid. Kahju oli vaadata armee poolt lagastatud hoone sisemust, mis kunagi oli uhke ja aristokraatlik elukeskus munkadele.

Viimane päev oli taas ekskursioon koos kohalike õpilastega Viini. Seekordne ajaplaneering oli parem ning õpilastele jäeti ka vaba aega iseseisvalt linnaga tutvumiseks. Mina suundusin pärastlõunal Viini lennujaama, kust laupäeva hommikul asusin kodu poole teele.

Lõpetuseks tänan kohalikke vastuvõtjaid, kes panustasid meie heaolusse palju tunde. Õpilased tundsid end koduselt ning neile oli kõik arusaadav, mis toimuma edaspidi hakkab. Vastuvõtt oli soe ja sõbralik. Ettevõtetes oli näha, et meie õpilased on väga oodatud ning loodame, et meil õnnestub tislereid ka edaspidi Znojmosse praktikale saata.

Znojmo SCMSD Znojmos 11.03. - 16. 03.2019 Varahommikune lend Tartust, vahemaandumisega Helsingis, Viini kestis viis tundi. Viini ...